Д-р Вяра Богатева е образователен директор на СофтУни Кидс, а в следващите редове ще ни разкаже за повече за новото партньорство между СофтУни Кидс и 125 СУ „Боян Пенев“.
Какви са целите и перспективите на партньорството, как учениците се справят с обученията и как влияе необичайната пандемична обстановка на учебния процес – вижте в следващите редове:
Ще ни разкажеш ли малко повече за партньорството на SoftUni Kids с училището?
През 2021 година СофтУни Кидс стартира партньорство със 125 СУ „Боян Пенев“ в София. Идеята на партньорството е да се даде достъп на колкото се може повече деца до качествено образование в сферата на информационните технологии.
Създадохме програма, съобразена изцяло с нуждите и профила на училището и одобрена от ръководството на учебното заведение.
След сключеното партньорство, с екипа на СофтУни Кидс посетихме училището и представихме Micro:bit роботика в четири занятия на 160 деца от IV клас от 6 различни паралелки.
Обучението е част от хардуерната пътека по програмиране на СофтУни Кидс. По време на обучението учениците се запознаха по-подробно с неограничените възможности на платка Micro:bit. Програмираха платката, така че тя да управлява бариери, робо коли и робо ръце. Децата пишеха сами кода, който е необходим, за да се осъществят заложените за занятието задачи. Научиха се още как да свързват външни сензори и устройства с платката, създавайки комплексни проекти, което положи основите по перспективния път на програмирането за децата.
Попречи ли необичайната обстановка по някакъв начин на обучителния процес?
СофтУни даде възможност на учениците да се включат в обученията, насочени към професиите на бъдещето, въпреки сложната ситуация, пред която сме изправени. Пандемията до голяма степен ограничава присъствените извънкласни дейности, които предлагаме, но моделът, който избрахме за 125 СУ, работи добре в условията на епидемиологична обстановка. Предприехме специални мерки, за да ограничим рисковете максимално, като например индивидуална работа с отделните класове, без смесване на групи и потоци.
Ще ни разкажеш ли малко повече за Micro:bit роботиката?
Micro:bit е платка, която представлява микроконтролер. Предназначена е за обучение по програмиране и компютърни науки. С нея деца и възрастни лесно могат да разберат връзката между хардуер и софтуер. С Micro:bit децата се чувстват като изобретатели, защото могат да я използват за всичко - от роботи до музикални инструменти. Възможностите са безкрайни, стига да знаят как да работят с нея.
„Micro:bit роботика“ е курс от хардуерната ни пътека - електроника и роботика. По време на модул „Micro:bit роботика” децата създават голям проект, който пресъздава технология от света около нас и се научат как да го управляват. По време на модула децата правят и първите си стъпки в програмирането с JavaScript.
Как се чувстваха учениците по време на занятията?
Мисля, че щастливите изражения на лицата им и това, което споделиха с нас като обратна връзка, е повече от красноречиво. Ето и някои от най-завладяващите изказвания на ученици от 125 СУ „Боян Пенев“:
Боромил Иванов, IV а клас: Обичам да играя навън, да чета книги. Обичам да си играя и с платки, всякакви, и да ги програмирам. Сега вече се научавам и ми става все по-интересно. Дотук ми хареса да сглобявам и програмирам. Хареса ми сглобяването на колата. Искам да програмирам и сглобявам работи, когато порасна. Чакам с нетърпение следващото занятие. Харесвам от преподавателите Иван и искам да стана като него, когато порасна, но искам и да се движа повече, така че да е нещо като сглобяване на екзо-скелет, който да ме кара да се движа по-бързо.
Гергана Михова, IV а клас: Обичам да решавам задачи. Най-много ми хареса бариерата, която програмирахме сами да се вдига и сваля. Нямам търпение да дойде модула с колата. Искам да я програмирам така, че да се движи, благодарение на моя код. Може ли да имаме занятия до края на годината?
Партньорството между СофтУни Кидс и 125 СУ „Боян Пенев“ дава възможността на децата да придобият ключови IT знания и умения и да усвоят редица компетенции, които да им помогнат да положат първите фундаментални стъпки за бъдещото си развитие в една от най-бурно развиващите се области днес – тази на информационните технологии.