Софтуерно инженерство за деца - модул 1 - SoftUni Kids
Софтуерно инженерство за деца - модул 1
Крайният срок за записване е 08/02/2024 23:59 часа включително.
Начинаещ

Софтуерно инженерство за деца - модул 1

  • money
    цена
    352 лв.
  • people
    подходящ за
    7-12 год.
  • calendar
    начало
    10.02.2024
  • location
    локация
    Онлайн

"Софтуерно инженерство за деца" е програма, насочена към цялостно и задълбочено развитие на уменията за програмиране, аналитично мислене и решаване на логически предизвикателства. Заедно с това се търси развитие и в универсални качества и умения сред малките участници като работа в екип, оказване на взаимопомощ в рамките на групата, ефективна комуникация, полагане на цели, както и постигането им. Също така се цели и развитие в креативното мислене по време на създаването и изработването на проектите, предвидени в рамките на обучителния модул.

Модул 1 от програмата "Софтуерно инженерство за деца" е основополагаща част от обучението по програмиране на SoftUni Kids и е подходящ за напълно начинаещи и малки курсисти с интерес към програмирането. В рамките на модула ще се работи чрез блоково програмиране в средата за разработка Scratch. Съдържанието покрива курса от ниво Начинаещ "Първи стъпки в програмирането" и курса от ниво Напреднал "Games of Blocks", което ще направи от курсистите майстори в работата със Scratch и ще изгради техните основни програмистки познания за преминаване в следващ модул на програмата "Софтуерно инженерство за деца". Подробна информация за темите на занятията от модула, може да намерите по-долу в раздел "Програма на обучението".

За кого е подходящ?

Модулът е подходящ за напълно начинаещи, с интерес към програмирането. Необходимо е децата да могат да четат и пишат.

Какво ще умее детето след модула?

Децата ще получат знания за основните понятия в света на програмирането: компютър и неговите части, хардуер, софтуер, мрежа, програмен код, среда за разработка, алгоритъм, начално състояние, събития и цикли, като ще придобият познания, с които ще могат да създадат цялостен сценарий в Scratch. Също така ще подобрят уменията си за работа в екип и разрешаване на предизвикателства. Ще могат да решават сложни проблеми и да използват знанията си за създаване на по-сложни програми. Ще могат да оптимизират и дебъгват написания от тях програмен код.

Програма на обучението

През цялото време на курса ще имаме постоянна двустранна комуникация с децата. Ще имат възможност да ни задават въпроси и да общуват помежду си (най-вече в почивките и след занятия).

занятия

1. Запознаване с визуален език за програмиране.
Описание
• Запознаване със средата за програмиране Scratch;
• Герои, костюми, декори, движение, говорене и мислене.
Дата и час
10.02.2024 от 11:30 часа
Ресурси
2. Алгоритъм.
Описание
• Алгоритъм и начални условия;
• Визуални ефекти и звук.
Дата и час
17.02.2024 от 11:30 часа
Ресурси
3. Цикли.
Описание
• Първоначално запознаване с цикли;
• Алгоритми с повторения.
Дата и час
24.02.2024 от 11:30 часа
Ресурси
4. Собствен герой и разрешаване на проблеми в кода.
Описание
• Създаване на собствен герой;
• Дебъгинг (разрешаване на проблеми).
Дата и час
09.03.2024 от 11:30 часа
Ресурси
5. Разширения в Scratch.
Описание
• Разширения в Scratch - Молив;
• Цикли с Молив.
Дата и час
16.03.2024 от 11:30 часа
Ресурси
6. Събития.
Описание
• Събития;
• Събития с Молив.
Дата и час
23.03.2024 от 11:30 часа
Ресурси
7. Условия.
Описание
• Условия;
• Сетива;
• Условни цикли;
• Дебъгинг (разрешаване на проблеми).
Дата и час
13.04.2024 от 11:30 часа
Ресурси
8. Броудкастинг и финални проекти.
Описание
• Броудкастинг (излъчване);
• Комуникация между събития и спрайтове;
• Финален проект.
Дата и час
20.04.2024 от 11:30 часа
Ресурси
9. Игри за работа в екип. Първата ни игра - "Лабиринт".
Описание
• Дейности за запознаване и сплотяване на групата;
• Начално състояние на програмата, програмиране на клавиши на клавиатурата за управление на герои в игра, условни твърдения, създаване на игра "Лабиринт".
Дата и час
27.04.2024 от 11:30 часа
Ресурси
10. Проект "Аркадна игра".
Описание
• Логически задачи, програмиране на управления на игра чрез мишката на компютъра;
• Създаване в Scrаtch на компоненти от игра - таймер, резултат и използване на функцията "клониране";
• Проектиране и програмиране на "Аркадна игра" в Scratch.
Дата и час
11.05.2024 от 11:30 часа
Ресурси
11. Проект "Викторина".
Описание
• Дейности за работа в екип и логически задачи;
• Включване на повече от един потребител в игрово взаимодействие;
• Използване на условия и променливи в създаването на игри в Scratch;
• Проектиране и програмиране на игра с въпроси и отговори и отговори;
• Презентиране на играта пред групата.
Дата и час
18.05.2024 от 11:30 часа
Ресурси
12. Проект "Летящ Gobo".
Описание
• Дефиниране и употреба на понятията "Изпълни докато" и "Координати" в Scratch.
• Логика и програмиране на резултати в игра, движение на сцената в Scratch.
• Проектиране и програмиране на игра "Летящ Gobo".
Дата и час
01.06.2024 от 11:30 часа
Ресурси
13. Проект "Магическа топка".
Описание
• Логически задачи и дейности за работа в екип;
• Дефиниране на понятията "излъчване" и "приемане" на съобщения;
• Употреба на логически конструкции "if... then... else" и променливи за създаване на нови нива на игра;
• Проектиране и програмиране на игра "Магическа топка".
Дата и час
08.06.2024 от 11:30 часа
Ресурси
14. Създаване на концепция за финален проект.
Описание
• Цялостен преговор и затвърждаване на наученото по време на курса;
• Правене на подобрения на игра;
• Задаване на критерии за изработка на игра;
• Дискусия и генериране на идеи за финални проекти;
• Създаване на детайлен план за създаване на проектираната игра.
Дата и час
15.06.2024 от 11:30 часа
Ресурси
15. Работа по финален проект и програмирането му.
Описание
• Работа по изпълнение на плана, създаден в миналото занятие, по стъпките за създаване на индивидуална игра - Финален проект.
Дата и час
22.06.2024 от 11:30 часа
Ресурси
16. Работа по финален проект и презентирането му.
Описание
• Завършване на проектираните игри;
• Тестване и отстраняване на грешки;
• Представяне на завършените финални проекти пред групата.
Дата и час
29.06.2024 от 11:30 часа
Ресурси

Сертификат

След всяко преминато обучение участниците в SoftUni Kids получават поименен сертификат, който свидетелства за успешно придобитите знания и умения.

Кога и къде се провеждат занятията?

Модулът е в ОНЛАЙН ФОРМА. Обучението се провежда в рамките на 2 астрономически часa, веднъж седмично в продължение на 16 седмици.

Датата и часа на провеждане на всяко занятие можете да откриете по-горе в страницата в секция "Програма на обучението".

Почивни дни по време на курса: 2 и 30 март, 6 април, 4 и 25 май


Крайният срок за записване е 08/02/2024, 23:59 часа включително.

Допълнителна информация

В деня на първото занятие на Вашето дете, е необходимо да изпратите по имейл подписан и сканиран договора, който ще получите на имейл адреса Ви след заплащане на обучението.

За успешното провеждане на занятията трябва да осигурите на детето си компютър, интернет връзка и спокойна среда за работа. За по-лесна комуникация ще получите достъп до група в социалните мрежи, където преподавателите ще помагат на децата при затруднения в достъпа до виртуалната ни класна стая.

Запазването на място става единствено след успешно заплащане.

При записване на второ получавате 20% отстъпка от таксата за второто дете.

При записване за модула спестявате приблизително 20% от цената на отделните курсове в него.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.