IT грамотност - SoftUni Kids
IT грамотност
Крайният срок за записване е 01/10/2023 23:59 часа включително.
Начинаещ

IT грамотност

  • money
    цена
    160 лв.
  • people
    подходящ за
    5-7 год.
  • calendar
    начало
    30.09.2023
  • location
    локация
    София, ж.к. Младост 4

kids-courseskids-classeskids-robotics

Защо е важно едно дете да програмира? Всеки родител иска детето му да се развива и да успява в живота. С бързото развитие на технологиите, децата постоянно са обградени от смартфони, таблети и телевизори. Превземайки голяма част от вниманието им, някои деца се превръщат в обикновени консуматори, докато други се развиват креативно. Затова и програмирането е неизменна част от бъдещето на децата. С него те развиват и подобряват уменията си по математика, логика, въображението си и екипната работа. Също като ученето на чужд език колкото по-рано започне едно дете да програмира, толкова по-бързо и лесно ще може да усвои материала.

Курсът ще помогне на децата да се справят по-лесно с проблемите като ги дефинират и съумеят да разбият големите предизвикателства на по-малки и по този начин да ги направят по-лесни за решаване. Какво е нужно, за да започне едно дете да програмира? Единствено желание и свободно време. Играенето на игри е забавно, но програмирането на собствена игра е креативно и увлекателно. Какво прави една игра добра? А какво прави една анимация добра? И двете се нуждаят от герои - добри и/или лоши, място, на което се развиват действията и случки, които ще се наблюдават, или в които ще се участва чрез героите. Когато децата могат да избират сами и трите компонента, тогава те ще успяват да правят тяхната игра или анимация много по-интересна, като това ще им даде поле за изява на тяхното въображение. Това ще ги стимулира да са последователни, да изучават показаните им примери и да прилагат на практика знанията си.

Какво ще се учи в курса IT грамотност?
• По време на курса, децата ще се запознаят със Scratch Junior - въвеждащ език за програмиране, който позволява на малките да създават свои собствени интерактивни истории и игри;
• Децата ще сглобяват графични блокове за програмиране, за да накарат героите да се движат, скачат, танцуват и пеят;
• Ще могат да променят герои в редактора за рисуване, да добавят свои собствени гласове и звуци, дори да вмъкват техни снимки - след това ще използват блоковете за програмиране, за да съживят героите си.

Курсът IT грамотност е създаден, за да може по лесен и достъпен начин да ангажира и развива децата в света на технологиите. Неусетно те ще се научат да мислят логически, ще създават всякакви проекти, ще прилагат основните техники и принципи в програмирането (като цикъл). И всичко научено може по-късно да се приложи към други езици за програмиране. По много начини Scratch Junior, който набляга на уменията за решаване на проблеми - важни във всички области не само в програмирането. Самата среда на работа осигурява незабавна обратна връзка, а визуалната структура им позволява лесно да проверят и редактират изградената програма.

За кого е подходящ?

Курсът е подходящ за деца с интерес към програмирането.

Какво ще умее детето след курса?

• Децата получават знания за основните понятия в света на програмирането: компютър и неговите части, хардуер, софтуер, мрежа, програмен код, среда за разработка, алгоритъм, начално състояние, събития, цикли и имат познания, с които могат да създават цялостен сценарий в Scratch;
• Също така, ще са подобрили уменията си за работа в екип и разрешаване на предизвикателства.

Програма на обучението

През цялото време на курса ще имаме постоянна двустранна комуникация с децата. Ще имат възможност да ни задават въпроси и да общуват помежду си (най-вече в почивките и след занятия).

занятия

1. Въведение в програмирането със Scratch Junior.
Описание
• Запознаване с блоково програмиране;
• Запознават се със Scratch Junior и основните му функционалности;
• Дефиниране на меню, нов проект, герой, декор;
• Задаване на правила за работа с таблет/телефон;
• Спазване на точни инструкции;
• Насърчаване на креативността.
Дата и час
30.09.2023 от 11:30 часа
Ресурси
2. Движение на герой и координатна система.
Описание
• Преместване, завъртане и "подскачане" на герой;
• Възстановяване местоположението на героя;
• Дефиниране на координатна система;
• Навигиране и използване на координатната система за позициониране на героите.
Дата и час
07.10.2023 от 11:30 часа
Ресурси
3. Комуникация между героите.
Описание
• Как героят ни да каже нещо?
• Ползване не "voice-to-text" (само за таблети и телефони);
• Създаване на разговор;
• Broadcasting;
• Изпращане и получаване на съобщения между героите.
Дата и час
14.10.2023 от 11:30 часа
Ресурси
4. Различни начини за стартиране на програмата ни.
Описание
• Въвеждане на идеята за "event-driven" програмиране;
• Стартиране чрез натискане на бутона за старт (зеленото знаме);
• Стартиране чрез блок "Когато ме докоснеш";
• Стартиране чрез блок "Движение, предизвикано от допир с друг герой".
Дата и час
21.10.2023 от 11:30 часа
Ресурси
5. Контролиране скоростта и размера на героя.
Описание
• Разбиране на концепцията за скорост и нейното значение в проектите на Scratch Junior;
• Използване на блока, който служи за променяне скоростта на движение на спрайта;
• Практикуване и експериментиране с различни скорости;
• Промяна размера на героя и ефектите от това в програмата.
Дата и час
28.10.2023 от 11:30 часа
Ресурси
6. Редактиране на герой и фон.
Описание
• Промяна външния вид на героя в Scratch Junior;
• Създаване на уникални герои;
• Разбиране процеса на рисуване на фон;
• Прилагане на различни техники за рисуване и редакция на герой и фон;
• Практикуване създаването на визуално привлекателни и подходящи фонове за програмите ни;
• Насърчаване на креативността.
Дата и час
04.11.2023 от 11:30 часа
Ресурси
7. Повторение на дадено действие. Разлика между "Изчакай" и "Стоп".
Описание
• Запознаване и дефиниране на понятието цикъл;
• Приложение на цикъл в Scratch Junior;
• Разграничаване на цикъл "Повтори" и цикъл "Завинаги";
• Прилагане на блок "Изчакай" и "Стоп".
Дата и час
11.11.2023 от 11:30 часа
Ресурси
8. Създаване на различни игри/проекти. Офлайн игри.
Описание
• Прилагане на наученото на практика в различни увлекателни игри и проекти;
• Създаване на играта "Състезание";
• Създаване на играта "Преброй ме";
• Създаване на играта "Намери ме";
• Игра "Аз съм герой".
Дата и час
18.11.2023 от 11:30 часа
Ресурси

Сертификат

След всяко преминато обучение участниците в SoftUni Kids получават поименен сертификат, който свидетелства за успешно придобитите знания и умения..

kids-certificate

Кога и къде се провеждат занятията?

Курсът е в ПРИСЪСТВЕНА ФОРМА в сградата на СофтУни на адрес гр. София, бул. Ал. Малинов № 78. Обучението се провежда в рамките на 2 астрономически часa , веднъж седмично в продължение на 8 седмици.

Датата и часа на провеждане на всяко занятие можете да откриете по-горе в страницата в секция "Програма на обучението".

Крайният срок за записване е 28/09/2023, 23:59 часа включително.

Допълнителна информация

В деня на първото занятие на Вашето дете, е необходимо да изпратите по имейл/да донесете подписан и сканиран договора, който ще получите на имейл адреса Ви след заплащане на обучението.

Запазването на място става единствено след успешно заплащане.

При записване на второ получавате 20% отстъпка от таксата за второто дете.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.