HTML5 & CSS3 Sites
Задължително условие за участие е децата да са преминали през поне два от следните модули: „Игри със Scratch”, „Micro:bit роботика”, „Android приложения”, „Сензори с Digital SandBox”.
По време на този модул децата навлизат в света на уеб разработката. Те се учат как да създават статични страници, които се свързват помежду си и изграждат цялостен сайт. Научават как да добавят и стилизират различни заглавия, параграфи, списъци, линкове и компоненти, помагащи им за логичното подреждане на страницата. Младите програмисти експериментират с добавяне на изображения, музика и видео към страниците си. Финалният проект на екипите е цялостно изграждане на уеб-сайт, който презентират пред родителите и съотборниците си.
HTML & JavaScript Games
Задължително условие за участие е децата да са преминали през „HTML5 & CSS3 Sites”.
По време на този модул децата се впускат в истинското уеб програмиране. Те се учат как да добавят динамично съдържание към уеб-страниците си и как то да си взаимодейства с потребителя. Младите програмисти използват знанията си, придобити от предишния модул, за да създадат базово съдържание за своите игри, а след това го превръщат в динамично с помощта на JavaScript. Пишейки код, те създават сложни алгоритми, с които значително улесняват и намаляват дългосрочната си разработка по играта. Малките програмисти се запознават с нови концепции като масив, индекс и как да превърнат познатите блокчета от предишните курсове в истински функционален код. Следващата стъпка е да ги свържат с управление от потребителя и да изградят цялостни игри.
Финалният проект на екипите е игра измислена и програмирана от самите тях. В последното занятие родителите са добре дошли, за да опитат игрите на децата си!
Arduino Basics
Модулът е подходящ за децата, преминали през поне два от следните курсове: „Игри със Scratch”, „Micro:bit роботика”, „Android приложения”, „Сeнзори с DigitalSandBox”.
“Arduino Basics” e модул за любителите на хардуера. По време на обучението децата пишат програмен код, който управлява Arduino, микроконтролерна платка с огромни възможности.
Основните понятия, които малките програмисти усвояват и използват по време на писането на своите програми са матрица от пиксели, RGB палитра и координатна система. Децата преминават през различни етапи на създаване на електронни изображения чрез писане на код – от точка, линия, различни геометрични фигури до цялостно изображение. Езикът за програмиране, който използват по време на модула е C++. Децата работят в екипи и използват познанията си, за да създават задачи за другите отбори.
Курсът завършва със създаване на програмен код, който „рисува“ цялостно изображение.
Arduino Advanced
Задължително условие за участие е децата да са преминали през „Arduino Basics”.
По време на курса "Arduino Advanced" децата ще навлязат още по-дълбоко в света на микроконтролерите и IoT(Internet of Things) технологиите. Ще задълбочат познанията си за електричеството и различните електронни компоненти. Младите програмисти ще имат шанса да свързват всевъзможни входни и изходни устройства към платката, и пишейки програмен код, ще се научат да ги управляват. Така с общи усилия ще създадат една модерена, "умна" стая.
По време на последното занятие родителите са добре дошли, за да видят презентацията на проекта на децата си!
Ниво 4
Игри със Scratch
Задължително условие е децата да са преминали през „Програмирай и играй с Micro:bit”
Всички деца мечтаят да могат да програмират своя собствена игра. „Игри със Scratch“ е модулът, в който мечтите стават реалност! Той надгражда знанията, които децата са придобили по време на предните модули и ги превръща в експерти в програмирането със Scratch. По време на модула децата се учат как да намират решения на сложни проблеми, за да достигнат крайната си цел. Понятия, с които малките програмисти се запознават и научават да използват при създаване на по-сложни програми, са: оператори, променливи и условия. Отделяме особено внимание на оптимизиране и дебъгване на написания от тях програмен код. Тъй като основни принципи по време на занятията ни са работа в екип и създаването на финален проект, курсът завършва със създаване на игри, вдъхновени и изпълнени от Scratch експертите. В последния ден на занятията родителите са поканени да експериментират и поиграят на създадената от децата им игра!
Android приложения
Задължително условие е децата да са преминали през „Програмирай и играй с Micro:bit”.
По време на този модул децата се учат как да създават приложения за мобилни телефони с операционна система Android. Малките програмисти използват платформата App Inventor, разработена от Масачузетски технологичен институт. С нейна помощ те се научават как да създават различни екрани на приложенията си и как да използват вградените в телефона камера, сензори и дори гласови функции. Децата се учат как да създават форми и да работят с въведените от потребителя данни.
Финалният проект на екипите е цялостно Android приложение, което децата могат да използават на собствените си телефони.
Сензори с Digital SandBox
Задължително условие е децата да са преминали през „Програмирай и играй с Micro:bit”.
„Сeнзори с Digital SandBox” цели да затвори кръга между хардуер, софтуер, електроника и околна среда.
Младите програмисти ще се научат да боравят с различни сензори и светодиоди. Изграждат цялостни програми с езика ArduBlock, така че платката да отчита стойности от околната среда – температура, осветеност, шум и не само. След това измислят нови и интересни начини да визуализират получените данни, ползвайки различни светодиоди и RGB светлини.
Всеки екип сам определя целите и темата на своя финален сензорен проект и го презентира по време на последното занятие от модула.
Micro:bit роботика
Задължително условие е децата да са преминали през „Програмирай и играй с Micro:bit”
По време на модул „Micro:bit роботика” децата се запознават по-подробно с неограничените възможности на платка Micro:bit. Те се учат как да свързват външни сензори и устройства с платката, създавайки комплексни проекти. Също така усвояват нови понятия като: функции, вложени условия и как да конвертират един тип данни в друг. Целта им в голяма част от занятията е да създадат голям проект, който пресъздава технологии в света около нас и да се научат как да го управляват. По време на модула децата правят и първите си стъпки в програмиране с JavaScript.
В последния ден на занятията родителите са добре дошли, за да видят презентацията на проектите на децата си!
Ниво 3
Програмирай и играй с платка Micro:bit
Задължително условие за участие е децата да са преминали през „Първи стъпки в програмирането“
По време на модул „Програмирай и играй с платка Micro:bit“ малките програмисти надграждат знанията си от модул „Първи стъпки в програмирането“ и ги използват, за да създадат сложни алгоритми и програми. Те виждат връзката между хардуер и софтуер с помощта на Micro:bit - платката използвана във всяко училище във Великобритания по време на часовете по програмиране и разработена с подкрепата на BBC.
Децата ще усвоят нови понятия в програмирането като работа с условия, събития и променливи. За тази цел използваме визуален език за програмиране, а чрез него децата се запознават и с езика за програмиране JavaScript. По време на обучението екипите програмират множество изображения, задачи и игри, които платката Micro:bit изпълнява за тях. Част от задачите са свързани с физика, пространствено мислене, английски език и средата около нас.
Модулът завършва със създаване на проект, програмиран и усъвършенстван от екипите. В последния ден на занятията родителите са добре дошли, за да видят и презентацията на създадения от детето им проект!
Ниво 2
Първи стъпки в програмирането
„Първи стъпки в програмирането” е първият и основополагащ модул по време на обучението по програмиране на SoftUni Kids. Той е насочен към изграждане на основни компетенции и умения, необходими на децата, за да продължат обучението си в следващи модули от програмата ни за малки програмисти.
На първо място децата получават знания за основните понятия в света на програмирането: компютър и неговите части, хардуер, софтуер, мрежа, програмен код, среда за разработка, алгоритъм и цикъл. На второ място децата се учат на активно общуване в група и работа в екип – принципи, които са заложени в цялостната програма на обучението по програмиране на SoftUni Kids.
По време на модула „Първи стъпки в програмирането” поставяме основите на алгоритмичното мислене, определянето на цел и разделянето на една голяма задача на по-малки. Основни принципи по време на занятията ни е работа в екип и постигане на заложените от самите деца цели под формата на финален проект. Курсът завършва със създаване на сценарии, които са измислени, съставени и програмирани от децата.
В последния ден на занятията родителите са добре дошли в последния половин час, за да видят и презентацията на създадената от децата им програма!
Ниво 1