Здравей Рени. Въпреки, че с работата си покрай SoftUni Kids вече си известна на малчуганите и техните родители, ще се представиш ли за тези от нашите посетители, които все още не те познават?
Рени: Здравейте. Казвам се Ренета Трайкова-Георгиева и съм Мениджър обучения в SoftUni Kids.
Как се роди идеята за SoftUni Kids и как се разви тя?
Рени: Идеята за цялостно обучение на деца от 1 до 6 клас се зароди по време на лятната академия по програмиране, която организирахме преди 2 години. Видяхме, че децата искат да се учат, че това, което им показваме е интересно за тях, че усвояват материала и успяват да го използват. Казахме си: „Заслужава си! Почваме!“. От тогава до момента при нас са се обучавали над 900 деца, като голяма част от тях са посещавали по минимимум 3 обучителни модула, което наистина ни кара да вярваме, че вървим в правилната посока.
Какво те мотивира за работата с деца?
Рени: Промяната, която виждам в тях. От първия ден на „Първи стъпки в програмирането“ до последния на следващия модул „Програмирай и играй с платка Micro:bit“ (което означава за 4 месеца) децата преминават през един цял път - от неориентирано кликане до даване на ясни команди, от пълен отказ за работа в екип до „искам си екипа“.
Ще ни разкажеш ли повече за самия тип на преподаване/учене в SoftUni Kids?
Рени: Използваме различни технологии, разнообразяваме програмата на децата както със софтуерни, така и с хардуерни решения. Обучението ни е базирано на убеждението ни, че всяка задача трябва да има цел и тя да бъде ясна за децата, зради това се осланяме на учене чрез правене и проектно-базирана програма. Разбира се не бива да забравяме, че най-лесният начин за усвояване на нова информация при децата е играта. Освен умения в сферата на програмирането, се стремим да развиваме в децата и меки умения като работа в екип и презентиране пред публика.
Защо смяташ, че е ценно за децата да започнат да учат програмиране в диапазона 1-ви – 6-ти клас?
Рени: Технологиите са навсякъде около децата и колкото и да се опитваме понякога „да ги опазим“, това реално е мисия невъзможна. Технологиите обаче не са „зло“, когато знаеш как да твориш чрез тях. Това е и причината да вярваме, че за всяко дете е полезно от рано да се научи да създава чрез технологиите около себе си, а не само да ги използва. Програмирането развива умения за логическо мислене, за решаване на сложни проблеми, амбицира децата да се упражняват, защото виждат реални резултати. Целта ни не е да направим от всяко дете програмист, а осъзната, познаваща света на технологиите, личност.
Ако искате и вашето дете да навлезе в света на високите технологии по един иновативен и интересен за него начин, запознайте се с нашата програма, като кликнете ТУК.
Рени: Здравейте. Казвам се Ренета Трайкова-Георгиева и съм Мениджър обучения в SoftUni Kids.
Как се роди идеята за SoftUni Kids и как се разви тя?
Рени: Идеята за цялостно обучение на деца от 1 до 6 клас се зароди по време на лятната академия по програмиране, която организирахме преди 2 години. Видяхме, че децата искат да се учат, че това, което им показваме е интересно за тях, че усвояват материала и успяват да го използват. Казахме си: „Заслужава си! Почваме!“. От тогава до момента при нас са се обучавали над 900 деца, като голяма част от тях са посещавали по минимимум 3 обучителни модула, което наистина ни кара да вярваме, че вървим в правилната посока.
Какво те мотивира за работата с деца?
Рени: Промяната, която виждам в тях. От първия ден на „Първи стъпки в програмирането“ до последния на следващия модул „Програмирай и играй с платка Micro:bit“ (което означава за 4 месеца) децата преминават през един цял път - от неориентирано кликане до даване на ясни команди, от пълен отказ за работа в екип до „искам си екипа“.
Ще ни разкажеш ли повече за самия тип на преподаване/учене в SoftUni Kids?
Рени: Използваме различни технологии, разнообразяваме програмата на децата както със софтуерни, така и с хардуерни решения. Обучението ни е базирано на убеждението ни, че всяка задача трябва да има цел и тя да бъде ясна за децата, зради това се осланяме на учене чрез правене и проектно-базирана програма. Разбира се не бива да забравяме, че най-лесният начин за усвояване на нова информация при децата е играта. Освен умения в сферата на програмирането, се стремим да развиваме в децата и меки умения като работа в екип и презентиране пред публика.
Защо смяташ, че е ценно за децата да започнат да учат програмиране в диапазона 1-ви – 6-ти клас?
Рени: Технологиите са навсякъде около децата и колкото и да се опитваме понякога „да ги опазим“, това реално е мисия невъзможна. Технологиите обаче не са „зло“, когато знаеш как да твориш чрез тях. Това е и причината да вярваме, че за всяко дете е полезно от рано да се научи да създава чрез технологиите около себе си, а не само да ги използва. Програмирането развива умения за логическо мислене, за решаване на сложни проблеми, амбицира децата да се упражняват, защото виждат реални резултати. Целта ни не е да направим от всяко дете програмист, а осъзната, познаваща света на технологиите, личност.
Ако искате и вашето дете да навлезе в света на високите технологии по един иновативен и интересен за него начин, запознайте се с нашата програма, като кликнете ТУК.